dimecres 22 de març de 2017

El Museu del Cinema organitza un seminari internacional sobre el paper de la dona en els primers anys del cinema

Aquest any es celebra l’11ª edició del Seminari internacional sobre els antecedents i orígens del cinema

divendres 24 de febrer de 2017

El Museu del Cinema dedica la mostra Pantalla Oberta a l'ESCAC

Durant tres mesos els visitants podran veure en projecció contínua dels millors curtmetratges realitzats per alumnes sorgits de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya.

dimarts 31 de gener de 2017

XII Mostra de Cinema Africà al Museu del Cinema

Aquest any el cicle es dedicarà a les dones africanes i constarà de tres ficcions i una pel·lícula d’animació. Les sessions tindran lloc els divendres 3, 10, 17 i 24 de febrer.

dijous 1 de desembre de 2016

L'Institut Jaume Vicens Vives cedeix al Museu del Cinema cinc plaques de vidre de llanterna màgica

Les plaques eren utilitzades a mitjans del segle XIX com a recurs educatiu

divendres 16 de setembre de 2016

Els alumnes del taller "Cinema i Acció" presenten el seu curtmetratge "Jugant amb la mort"

L'activitat, organitzada pel Museu del Cinema i la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Girona, es va realitzar el mes de juliol passat i va comptar amb la participació de 19 nois i noies.

dijous 1 de setembre de 2016

Nou programa educatiu del Museu del Cinema pel curs escolar 2016-2017

Visites guiades, tallers de descoberta, propostes temàtiques, creació cinematogràfica, mostra de cinema d'animació, maletes didàctiques, recursos per al professorat i un munt de propostes més en el nou programa educatiu del Museu del Cinema.

divendres 5 d'agost de 2016

El Museu del Cinema presenta una nova oferta de cursos de cinema

Bergman, Truffaut, el cinema clàssic japonès, David Lynch i el cinema de terror seran els protagonistes d'aquesta variada oferta formativa.

dijous 16 de juny de 2016

La Botiga del Museu del Cinema es reforma

La Botiga oferirà una gamma de productes vinculada a l'exposició permanent, al precinema, així com merchandising exclusiu del Museu del Cinema.

dimarts 14 de juny de 2016

L'exposició "Girona Plató" mostra la transformació de la ciutat a pel·lícules i sèries

L'exposició de "Casa Pastors" explica els diferents papers que ha interpretat Girona des dels orígens del cinema fins a "Joc de Trons"

dimecres 18 de maig de 2016

Nits de Museus 2016

Gironamuseus i CaixaFòrum Girona organitzen una celebració molt especial de la Nit dels Museus, amb actuacions simultànies, portes obertes fins a mitjanit i un fi de festa als jardins del Museu d'Art

dimecres 4 de maig de 2016

Girona temps de flors

Horari especial

dijous 3 de març de 2016

Tot el cinema en una maleta: una iniciativa de la Filmoteca de Catalunya i del Museu del Cinema per als més joves

Ambdues institucions impulsen una iniciativa conjunta per acostar el cinema a l'escola. Dues maletes de préstec gratuït permeten als docents treballar la història, els gèneres i els oficis del cinema

dimecres 30 de desembre de 2015

El Museu del Cinema presenta un nou vídeo sobre un aparell de la Col·lecció Tomàs Mallol: la càmera obscura de tenda

Amb motiu del 120è aniversari de la primera projecció de cinema, el Museu del Cinema posa en valor un dels objectes més singulars de la Col·lecció Tomàs Mallol: la càmera obscura de tenda (1800-1850).

dimecres 16 de desembre de 2015

Tret de sortida de la Campanya de Nadal als museus de les comarques de Girona:

Aquest Nadal, la teva aventura comença al museu.

dijous 10 de desembre de 2015

Queden suspesos tots els actes oficials públics.

Per aquest motiu el cinefòrum "Parlem de Cinema?" que s'havia de celebrar avui a les 19.30 queda suspès.

dimecres 1 de juliol de 2015

El Museu del Cinema acull una exposició sobre el primer llargmetratge europeu d'animació en color

La mostra porta per nom "Garbancito de la Mancha", títol del film produït a Barcelona ara fa 70 anys, i es podrà veure a Girona fins al 24 de gener del 2016

dimarts 23 de juny de 2015

El Museu del Cinema renova, aquest 2015, el certificat d'excel·lència de TripAdvisor

El reconeixement s'atorga gràcies a les opinions dels usuaris d'aquesta prestigiosa web de viatges

dijous 21 de maig de 2015

Ja es pot veure al canal de youtube del Museu del Cinema el documental col·lectiu "Girona Flors de Cinema"

El documental és el resultat del taller "Girona Flors de Cinema", impartit per Joanot Cortés durant el Girona temps de flors de 2015.