dimarts 7 de novembre de 2017

Canvi de data de la sessió de l'activitat "En Curt. Short Matters"

Amb motiu de la vaga convocada, la projecció de "Short Matters. Els millors curtmetratges europeus", prevista pel dimecres dia 8 de novembre es posposa al dijous 23 de novembre.

dimecres 11 d'octubre de 2017

El Museu del Cinema presenta la nova oferta formativa del curs 2017 - 2018

Billy Wilder, Jean-Luc Godard, Clint Eastwood, pioneres del cinema i la crítica cinematogràfica seran els protagonistes d'aquesta oferta formativa variada

dimarts 26 de setembre de 2017

Comunicat de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona davant la situació que viu el país

La Xarxa territorial de museus de les comarques de Girona, que agrupa a 26 museus, entre ells el Museu del Cinema, ha emès un comunicat davant dels esdeveniments ocorreguts durant aquests dies a Catalunya, manifestant el seu rebuig a qualsevol actuació que impedeixi l'exercici dels drets civils dels ciutadans i manifestant el seu suport a aquells que treballen per defensar-los.

dimecres 13 de setembre de 2017

Els alumnes del taller "Cinema i Acció" presenten el seu curtmetratge “Operació: per què no sóc fill únic?” al Cinema Truffaut

L'activitat, organitzada pel Museu del Cinema i la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Girona, es va realitzar el mes de juliol passat i va comptar amb la participació de 20 nois i noies

dimecres 16 d'agost de 2017

El Museu del Cinema amplia la col·lecció de precinema

El Museu del Cinema ha adquirit recentment quatre sèries de plaques de vidre de llanterna màgica del tipus Life Models

dijous 3 d'agost de 2017

El Museu del Cinema rep una subvenció de la Diputació de Girona per a equipament relacionat amb les noves tecnologies

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició d'equipament tecnològic per a l'exposició temporal "Llum. La llanterna màgica i la imatge digital. Complicitats entre els segles XIX i XXI"

divendres 23 de juny de 2017

El Museu del Cinema restaura el catàleg Theobald & Co.: Extra Special Illustrated Catalogue of Magic Lanterns, Slides and Apparatus

En motiu de la pròxima exposició temporal el Museu del Cinema ha restaurat el catàleg sobre llanternes màgiques i plaques de vidre de l'empresa Theobald & Co.

dimecres 19 d'abril de 2017

Comença la 27ª Mostra de Cinema d’Animació Infantil de Girona

Més de 1500 nens i nenes d'educació infantil i primer cicle de primària d'escoles de les comarques gironines descobriran l'experiència del cinema d’animació

divendres 7 d'abril de 2017

El Museu del Cinema adquireix la col·lecció de precinema i cinema infantil Francesc Junyent

Incorporarà al seu fons 791 objectes, com llanternes màgiques, plaques de vidre o joguines relacionades amb la imatge en moviment. Alguns dels objectes s’exposaran a partir del 27 de juny, en una exposició temporal dedicada a la llaterna màgica, i d’altres quedaran exhibits al Museu de manera estable

dimecres 22 de març de 2017

El Museu del Cinema organitza un seminari internacional sobre el paper de la dona en els primers anys del cinema

Aquest any es celebra l’11ª edició del Seminari internacional sobre els antecedents i orígens del cinema

divendres 24 de febrer de 2017

El Museu del Cinema dedica la mostra Pantalla Oberta a l'ESCAC

Durant tres mesos els visitants podran veure en projecció contínua dels millors curtmetratges realitzats per alumnes sorgits de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya.

dimarts 31 de gener de 2017

XII Mostra de Cinema Africà al Museu del Cinema

Aquest any el cicle es dedicarà a les dones africanes i constarà de tres ficcions i una pel·lícula d’animació. Les sessions tindran lloc els divendres 3, 10, 17 i 24 de febrer.

dijous 1 de desembre de 2016

L'Institut Jaume Vicens Vives cedeix al Museu del Cinema cinc plaques de vidre de llanterna màgica

Les plaques eren utilitzades a mitjans del segle XIX com a recurs educatiu

divendres 16 de setembre de 2016

Els alumnes del taller "Cinema i Acció" presenten el seu curtmetratge "Jugant amb la mort"

L'activitat, organitzada pel Museu del Cinema i la Regidoria de Joventut de l'Ajuntament de Girona, es va realitzar el mes de juliol passat i va comptar amb la participació de 19 nois i noies.

dijous 1 de setembre de 2016

Nou programa educatiu del Museu del Cinema pel curs escolar 2016-2017

Visites guiades, tallers de descoberta, propostes temàtiques, creació cinematogràfica, mostra de cinema d'animació, maletes didàctiques, recursos per al professorat i un munt de propostes més en el nou programa educatiu del Museu del Cinema.

divendres 5 d'agost de 2016

El Museu del Cinema presenta una nova oferta de cursos de cinema

Bergman, Truffaut, el cinema clàssic japonès, David Lynch i el cinema de terror seran els protagonistes d'aquesta variada oferta formativa.

dijous 16 de juny de 2016

La Botiga del Museu del Cinema es reforma

La Botiga oferirà una gamma de productes vinculada a l'exposició permanent, al precinema, així com merchandising exclusiu del Museu del Cinema.

dimarts 14 de juny de 2016

L'exposició "Girona Plató" mostra la transformació de la ciutat a pel·lícules i sèries

L'exposició de "Casa Pastors" explica els diferents papers que ha interpretat Girona des dels orígens del cinema fins a "Joc de Trons"

dimecres 18 de maig de 2016