dilluns 17 de juny de 2019

El cineasta Isaki Lacuesta protagonitzarà una nova edició del Memorial Tomàs Mallol

“El cinema que agradava a Tomàs Mallol”, planteja converses amb cineastes admirats per a Mallol i amb els quals compartia una mateixa idea estètica, narrativa i conceptual.

dimarts 11 de juny de 2019

Les imatges i els pensaments de les grans actrius del segle XX protagonitzen la nova exposició temporal del Museu del Cinema

La mostra “(Actrius) Icòniques”, amb materials procedents de la Col·lecció Vicenç Arroyo, es podrà veure fins al 29 de setembre

dijous 23 de maig de 2019

Documental Girona Flors de Cinema

Podeu veure el documental que ha sorgit d'aquest taller realitzat per joves de diferents instituts durant el Girona Temps de Flors 2019.

dijous 18 d'abril de 2019

La Mostra de Cinema d'Animació infantil de Girona arriba a la vint-i-novena edició.

Tindrà lloc als OCine de Girona i al Cinema Truffaut, hi participaran 21 escoles, un total de 1575 alumnes d'edats compreses entre 3 i 7 anys i està organitzada pel Museu del Cinema.

dilluns 8 d'abril de 2019

El Museu del Cinema exposarà al vestíbul la peça "Cinamom" de Joan Brossa

L’obra, cedida pel mateix poeta i l'artista Rafa Forteza, s'exposa amb motiu de la commemoració de l'any Brossa.

dilluns 25 de març de 2019

La imatge de la dona en el cinema dels primers temps centra una nova edició del Seminari sobre els antecedents i orígens del cinema

El Museu del Cinema i la Universitat de Girona organitzen l’esdeveniment, que tindrà lloc els propers 28 i 29 de març

dimecres 30 de gener de 2019

El Museu del Cinema renova l'àmbit "La Fàbrica dels somnis"

El nou espai de l'exposició permanent del Museu es renova amb la instal·lació de material gràfic i fotogràfic de les seves col·leccions i un nou audiovisual amb alguns dels finals de pel·lícules més cèlebres de la història.

dilluns 28 de gener de 2019

XIV Mostra de Cinema Africà al Museu del Cinema

El programa d'aquest any consta d'una animació, un documental i dues ficcions, una proposta variada temàticament, estilísticament i geogràficament que proposa una mirada cinematogràfica al continent africà. Les sessions es portaran a terme els divendres 1, 8, 15 i 22 de febrer a les 19.00 hores i l'entrada és lliure. Tots els films es projectaran en versió original subtitulada al castellà.

dimecres 28 de novembre de 2018

Petits detectius envairan els 26 museus de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona en la 4a edició de Nadal al Museu

Del 6 de desembre al 7 de gener tindrà lloc una nova edició de Nadal al Museu, aquest any els 26 museus de la Xarxa de Museus de les Comarques de Girona convertiran en detectius els nens i nenes que a més de resoldre missatges secrets també descobriran el patrimoni cultural.

divendres 16 de novembre de 2018

El Museu del Cinema rep el fons de l'actriu de Hollywood Madeleine Carroll

La intèrpret anglesa, protagonista de pel·lícules d’Alfred Hithcock, va passar llargues temporades a la Costa Brava des dels anys 30 fins al 1969

dilluns 24 de setembre de 2018

El Museu del Cinema ofereix noves sessions de la mostra de cinema independent Invisibles

S’hi podran veure els films Ren xiao yao de Jia Zhang Ke, Old Joy de Kelly Reichardt i Shara de Naomi Kawase.

dilluns 17 de setembre de 2018

David Carabén, Jordi Puntí i Carol López seran els nous ponents del cicle Cinc seqüències per explicar una obra mestra.

El músic, l’escriptor i la dramaturga seran els encarregats de realitzar els comentaris de les cinc seqüències que ells consideren clau de les 5 obres fílmiques que ells mateixos han escollit: The thin red line, The Apartment i Annie Hall.

divendres 14 de setembre de 2018

Els alumnes del casal Cinema i... Acció presenten el curtmetratge Tic, tac, no et moguis! al Cinema Truffaut

El curtmetratge ha estat escrit, interpretat, dirigit i editat pels 17 nois i noies que durant el mes de juliol van participar d’aquest casal d’estiu organitzat pel Museu del Cinema i per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Girona.

dijous 13 de setembre de 2018

El Museu del Cinema presenta la nova oferta formativa del curs 2018-2019

Pixar, Cinema en femení, Stanley Kubrick i Charles Chaplin són els protagonistes de la programació de cursos del Museu del Cinema.

divendres 7 de setembre de 2018

El Museu del Cinema rep una subvenció de la Diputació de Girona per a equipament relacionat amb les noves tecnologies

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició d'equipament tecnològic per a l'exposició temporal "Cromos, Pel·lícules i estrelles" i per a l'exposició permanent.

dimarts 31 de juliol de 2018

A partir d'aquest setembre totes les activitats començaran a les 19.00 hores.

El Museu del Cinema volem adaptar els nostres horaris d'activitats. A partir d'aquest setembre totes les nostres projeccions, conferències, pel·lícules comentades i tota la resta de les nostres activitats, començaran a les 7 de la tarda, d'aquesta manera l'horari de finalització serà més racional.

dijous 12 de juliol de 2018

El Museu del Cinema ha inaugurat l'exposició "Cromos, revistes i estrelles".

Col·lecció de cromos de cinema d'Albert Rossich

dilluns 25 de juny de 2018

El Museu del Cinema rep la donació del fons bibliogràfic i documental del crític gironí Jaume Genover

El Museu ha rebut de mans de la família de Genover 471 llibres, 371 números de revistes especialitzades i 6700 llibrets de premsa. Aquest fons passarà a formar part de la biblioteca del Museu del Cinema i del seu fons documental.

dijous 26 d'abril de 2018

L'escola Àgora de Girona i el Museu del Cinema inicien un projecte d’innovació educativa.

El programa "Magnet, aliances per a l'èxit educatiu" promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic.

Serveis | Enllaços