L'exposció Llum! es prorroga fins al dia 8 d'abril.

L'exposició dedicada a la llanterna màgica i la imatge digital i les complicitats entre els segles XIX i XXI estarà oberta al públic dos mesos més.

divendres 26 de gener de 2018

La llanterna màgica va ser l'espectacle visual més popular, versàtil i creatiu anterior a l'arribada del cinema. Al llarg dels segles XVIII i sobretot del XIX, les projeccions d'imatges amb la llanterna màgica eren molt comuns, no només en teatres i sales d'espectacles, sinó també en centres docents, ateneus o en la intimitat de la llar.

Aquesta exposició vol mostrar què és la llanterna màgica, quines imatges es projectaven i en quins espais es realitzaven aquests espectacles. Els objectes exposats procedeixen de les col·leccions que es conserven en el Museu del Cinema i alguns dels quals és la primera vegada que es mostren en públic.

Però l'objectiu d'aquesta mostra no s'acaba aquí, sinó que va més enllà, comparant aquest espectacle precinematogràfic del segle XIX amb la cultura visual del segle XXI. Dues cultures visuals molt allunyades en el temps i en la tecnologia emprada, però que estan molt més a prop del que ens pensem.

Serveis | Enllaços