'Cinc seqüències per explicar una obra mestra', un nou cicle de projeccions comentades al Museu del Cinema

L’escriptor Vicenç Pagès Jordà, el músic Joan Enric Barceló i la també escriptora Alicia Kopf seran els ponents encarregats de realitzar els comentaris de les cinc seqüències que ells consideren clau de les 5 obres fílmiques que ells mateixos han escollit: Unforgiven, Toy Story i La collectionneuse.

dilluns 12 de març de 2018

"Cinc seqüències per explicar una obra mestra" és el punt de partida d’un nou cicle de projeccions comentades al Museu del Cinema. Els ponents trien una pel·lícula que consideren especial i escullen cinc moments del film. Aquests fragments es projecten i s’analitzen durant la sessió. Els ponents escollits per aquestes sessions són l’escriptor Vicenç Pagès Jordà, el músic Joan Enric Barceló i la també escriptora Alicia Kopf.

Des de fa uns anys el Museu del Cinema organitza un cicle mensual de cinefòrum (el “Parlem de Cinema?”) i quatre cursos cada any de temàtica cinematogràfica. Ara es vol implementar una nova activitat que combini i concentri les virtuts d’aquestes activitats en una nova proposta que se situa entre el cinefòrum i la conferència, i que ofereix als assistents una oportunitat d’aprofundir en títols clau de la història del cinema i analitzar-los amb la calma i el detall que es mereixen.

La primera de les sessions (15 de març) es dedicarà al film de Clint Eastwood Unforgiven (Sense perdó). La pel·lícula parla de la història de William Munny, un pistoler retirat, vidu i pare de família, que passa per dificultats. Fa anys que va abandonar la violència, però ara l’única sortida per tirar endavant la seva família és fer un últim treball com a caça-recompenses, acompanyat per un vell soci i un jove i inexpert principiant. La seva missió: matar dos homes que van tallar la cara a una prostituta. Aquest western, que ja avui és un clàssic del gènere, el comentarà l’escriptor Vicenç Pagès Jordà-

La segona sessió (19 d’abril) es dedicarà a la trilogia de films d’animació Toy Story, tot i que en aquesta ponència se centrarà sobretot en la tercera entrega, dirigida per Lee Unkrich, en la qual Andy es prepara per anar a la universitat i el vaquer Woody, l’astronauta Buzz i la resta dels seus amics joguina comencen a preocupar-se pel seu futur incert. Aquest film el comentarà en cinc seqüències Joan Enric Barceló, músic, membre del grup Els Amics de les Arts.

El cicle es clourà amb la projecció comentada en cinc seqüències de la pel·lícula d'Éric Rohmer La coleccionista (17 de maig). Al film trobem amb dues protagonistes, Adrien i Jenny, una parella estable, que ha decidit passar l’estiu separats. Adrien, propietari d’una galeria d'art, vol estar un mes tranquil sense fer absolutament res i és per això que decideix passar l’estiu a casa d’un amic. Allà coincidirà amb la jove Haydée, una noia bonica amb molt d’èxit entre els homes. Aquest film el comentarà Alícia Kopf, escriptora i artista multidisciplinària.

El cicle “Cinc seqüències” s'inclou en un seguit d'actes que s'han programat aquest 2018 amb motiu del 20è aniversari del Museu del Cinema però estan pensats perquè tingui continuïtat més enllà de l’any en curs i que se’n puguin programar més edicions.

Totes les sessions són gratuïtes i l’aforament és limitat Les sessions començaran puntualment a dos quarts de vuit del vespre i l'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.

Serveis | Enllaços