L'escola Àgora de Girona i el Museu del Cinema inicien un projecte d’innovació educativa.

El programa "Magnet, aliances per a l'èxit educatiu" promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució d’excel·lència en un camp del coneixement específic.

dijous 26 d'abril de 2018

L’escola "Àgora" de Girona es va presentar a la convocatòria d’enguany i ha estat un dels centres educatius seleccionats per desenvolupar aquest projecte d’innovació durant els propers 4 anys, és per això que han iniciat una aliança amb el Museu del Cinema per fer de la comunicació audiovisual la protagonista d’un projecte educatiu que busca un enfocament competencial del currículum escolar.

L'aliança ha de permetre al centre educatiu desenvolupar un projecte innovador i de qualitat, un projecte atractiu, que tingui magnetisme i que es converteixi en un projecte de referència en el seu territori, tant per les famílies com per la comunitat educativa. El programa està inspirat en les Magnet Schools dels Estats Units, que funcionen des dels anys setanta.

Les exposicions i col·leccions, la forma d’organitzar el museu, preparar exposicions i comunicar els missatges que es volen donar i la possibilitat d’experimentar amb codis i narració del llenguatge audiovisual són algunes de les moltes possibilitats que obren aquesta aliança.

L’escola, amb el suport del museu, treballa per educar l’alumnat amb coneixements, habilitats de pensament i instrumentals i amb uns valors que els permeti prendre decisions bones per a ell mateix i per participar en la vida ciutadana.

A través de les imatges i de l’origen del cinema, poden comprendre el moment en què vivim, on la comunicació audiovisual té un pes tan important.

El programa Magnet és una oportunitat per a l’escola per oferir un aprenentatge adaptat a les necessitats formatives de l’alumnat en la societat actual, implementant noves metodologies de treball. Amb una formació i acompanyament constants i amb l’aliança amb un institució de prestigi, el centre educatiu avança cap a un enfocament multidisciplinari i un aprenentatge significatiu, que situa l’alumne al centre.

El programa "Magnet, aliances per a l'èxit educatiu", impulsat per la Fundació Jaume Bofill, el Departament d’Ensenyament de la Generalitat de Catalunya, la Diputació de Barcelona, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB