El Museu del Cinema rep la donació del fons bibliogràfic i documental del crític gironí Jaume Genover

El Museu ha rebut de mans de la família de Genover 471 llibres, 371 números de revistes especialitzades i 6700 llibrets de premsa. Aquest fons passarà a formar part de la biblioteca del Museu del Cinema i del seu fons documental.

dilluns 25 de juny de 2018

El gironí Jaume Genover, crític i documentalista de cinema, va morir el passat 8 de març a S'Agaró a l'edat de 67 anys. Admirat i respectat per crítics i periodistes de cinema, destacava sobretot com un dels grans documentalistes de cinema del nostre país a l’era anterior a Internet. Va treballar en revistes de prestigi com Fotogramas o Dirigido por..., i va participar en la redacció de diversos llibres, sobretot obres de caràcter enciclopèdic o recopilatori.

Durant tots aquests anys de vida professional, Genover va aplegar una nodrida biblioteca i un ampli arxiu de material promocional de cinema. Tot aquest fons ha estat donat per part de la seva família al Museu del Cinema. Aquesta donació que consta de 471 llibres de cinema, 317 números de revistes especialitzades i 6.709 "press-books" de pel•lícules d'entre els anys 1954 i 2003. Aquest fons serà catalogat, conservat i difós pel Museu del Cinema a través de la seva biblioteca i del seu fons documental.

Dossier de premsa (PDF 0,64 Mb)

Serveis | Enllaços