El Museu del Cinema ha inaugurat l'exposició "Cromos, revistes i estrelles".

Col·lecció de cromos de cinema d'Albert Rossich

dijous 12 de juliol de 2018

Avui, 12 de juliol, l'alcaldessa de Girona Marta Madrenas, el director del Museu del Cinema Jordi Pons i el col·leccionista Albert Rossich, han inaugurat la nova exposició "Cromos, revistes i estrelles”. La mostra compta amb l'extraordinària col·lecció de cromos de cinema d'Albert Rossich que s'ensenyen per primera vegada en públic i a través d'ells veiem la relació que el cromo i el col·leccionisme dels cromos ha tingut amb el cinema.

"Cromos, revistes i estrelles" se centra especialment en els àlbums i els cromos del cinema de la primera meitat del segle XX, per la seva qualitat, singularitat i perquè són els més inèdits i desconeguts.

El cinema ha utilitzat molts mitjans per promocionar les seves pel·lícules, un dels principals i més perdurables són els cromos de films i estrelles de cinema. Aquesta relació es remunta als mateixos orígens del cinema, quan les primeres productores cinematogràfiques van veure que els cromos podien ser un eficaç mitjà de divulgació del "Star system" i de les seves pel·lícules. A la mateixa època, moltes empreses, sobretot de productes alimentaris com la xocolata, van veure que la temàtica del cinema era un esquer immillorable per a atraure nous clients. A partir d'aquí, sempre s'han editat cromos destinats a aquells col·leccionistes cinèfils i mitòmans que, a través d'aquest petit paper imprès, estableixen un lligam personal i íntim amb els seus films, actors i actrius preferits.

Aquesta exposició es podrà veure al Museu del Cinema des del divendres 13 de juliol i fins al 27 de gener. L'entrada és gratuïta

Serveis | Enllaços