El Museu del Cinema ofereix noves sessions de la mostra de cinema independent Invisibles

S’hi podran veure els films Ren xiao yao de Jia Zhang Ke, Old Joy de Kelly Reichardt i Shara de Naomi Kawase.

dilluns 24 de setembre de 2018

Fer visibles els “Invisibles”. Aquesta aparent paradoxa serveix per explicar la idea primigènia de la mostra de cinema independent que us ofereix el Museu del Cinema i que a partir del setembre us ofereix tres noves propostes

A través de la projecció de pel·lícules que no van tenir una distribució massiva més enllà del circuit de festivals, però que en canvi van tenir una gran acollida de la crítica, es pretén donar a conèixer un cinema que demostra una decidida aposta per transgredir els estàndards comercials de producció. Amb aquestes sessions es coneixeran autors que contemplen l’ofici de cineasta des d’una clara vocació artística i es convertirà el Museu en un espai alternatiu de projecció des del qual es puguin veure aquestes produccions “Invisibles”.

Aquest cicle es va iniciar el passat mes de març amb Aquele querido mes de agosto de Miguel Gomes, l’abril es va projectar Tiempos de amor, juventud y libertad (Zui hao de shi guang) de Hou Hsiao-Hsien i al maig Los muertos, del director argentí Lisandro Alonso.

Ara arriba una nova tanda de tres pel·lícules que s’iniciarà el proper 27 de setembre amb Ren xiao yao (Placeres desconocidos) del director xinès Jia Zhang Ke, un dels habituals dels grans festivals. El film es situa a la ciutat industrial de Datong, Xina, on dos amics a l'atur, Xiao Ji i Bin Bin, passen l'estona fumant cigarrets i passejant amb motocicleta. El impulsiu Xiao Ji aviat s'enamorarà de Qiao Qiao, ballarina dels Licors Rei Mongol i xicota d'un mafiós local. El film va ser nominat a la Palma d’Or del Festival de Canes l’any 2002.

El 25 d’octubre serà el torn de la directora americana Kelly Reichardt i un dels seus films més sorprenents i aclamats,Old Joy. Dos antics amics surten a acampar un cap de setmana. Immediatament, sorgiran els problemes entre tots dos per les seves diferents maneres d'entendre la vida: un està ancorat en la vida adulta, i l'altre no aconsegueix lliurar-se de la dolça inconsciència de la seva joventut. El film va ser declarat millor pel·lícula independent del 2006 per l’Associació de Crítics de Los Ángeles.

El cicle es tancarà amb un dels films més desconeguts de Noami Kawase, Shara, una pel·lícula que explora el dolor no expressat d'una família que ha perdut un dels fills. En un calorós dia d'estiu, durant la celebració del festival anual de Jizo, dos germans bessons comencen una cursa a veure qui és el primer que arriba a casa. Però un d'ells desapareix pel camí, com si s’hagués esvaït. Aquest fet trasbalsarà per sempre les vides de la família. Aquesta cinta fou nominada a la Palma d’Or del Festival de Canes del 2002.

Presentarà els films i moderarà el debats finals: Jordi Dorca (programador del Museu del Cinema)

Totes les sessions començaran a les 7 de la tarda, són gratuïtes i l’aforament és limitat, l'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.

Serveis | Enllaços