David Carabén, Jordi Puntí i Carol López seran els nous ponents del cicle Cinc seqüències per explicar una obra mestra.

El músic, l’escriptor i la dramaturga seran els encarregats de realitzar els comentaris de les cinc seqüències que ells consideren clau de les 5 obres fílmiques que ells mateixos han escollit: The thin red line, The Apartment i Annie Hall.

dilluns 17 de setembre de 2018

Després de la bona acollida de les tres primeres sessions del cicle "Cinc seqüències per explicar una obra mestra", el Museu del Cinema ha programat tres noves entregues del cicle. En aquesta sèrie de projeccions comentades els ponents trien una pel·lícula que consideren especial i escullen cinc moments del film. Aquests fragments es projecten i s’analitzen durant la sessió. L’activitat concentra i combina les virtuts dels cursos de cinema, els cinefòrums i les conferències i permet comentar de manera pausada i amb tot detall les pel·lícules escollides. Els ponents escollits per les sessions de setembre, octubre i novembre són el músic David Carabén, l’escriptor Jordi Puntí i la dramaturga Carol López.

La primera d’aquestes tres sessions serà el proper dijous 6 de setembre i es dedicarà al film bèl·lic The Thin Red Line (La delgada linea roja) de Terrence Malick (Estats Units, 1997), la pel·lícula ens situa a l’any 1942, en plena Segona Guerra Mundial a l'illa de Guadalcanal, al Pacífic. Un grup d'homes de la companyia de fusellers de l'exèrcit americà combat contra l'exèrcit japonès per la conquesta d'un turó estratègic.

Aquest clàssic el comentarà David Carabén (Barcelona, 1971) músic, líder de la banda de música pop, Mishima, amb la qual ha editats els discos Lipstick Traces (2000) The Rest is Silence (2003), Trucar a casa. Recollir les fotos. Pagar la multa (2005), Set tota la vida (2007), Ordre i aventura (2010) L'amor feliç (2012), L'ànsia que cura (2014) i Ara i res (2017). Recentment l’editorial Empúries va publicar el seu llibre La forma d'un sentit. Les cançons de Mishima comentades per l’autor. Escriu una columna setmanal a La Vanguardia.

La segona sessió (18 d’octubre) es dedicarà a El apartamento (The Apartment) de Billy Wilder (Estats Units, 1960) , una de les comèdies més conegudes de la història del cinema. La cinta ens parla de C.C. Baxter, un modest però ambiciós empleat d'una companyia d'assegurances de Manhattan. És solter i viu sol en un discret apartament que presta ocasionalment als seus superiors per a les seves cites amoroses. Té l'esperança que aquests favors li serveixin per millorar la seva posició a l'empresa.

Aquest film el comentarà en cinc seqüències l’escriptor Jordi Puntí. Puntí es va donar a conèixer amb els llibres de relats Pell d’armadillo (Proa, 1998) i Animals tristos (Empúries, 2002). L’any 2010 va publicar la seva primera novel·la, Maletes perdudes (Empúries), que va merèixer els premis Llibreter, Nacional de la Crítica, Amat-Piniella i Lletra d’Or, i s’ha traduït a setze llengües. També ha conreat la narrativa autobiogràfica amb Els castellans (L’Avenç, 2011). Aquest darrer any ha publicat el llibre de relats Això no és Amèrica i Tot Messi un llibre dedicat a l’estrella del futbol. És un col·laborador habitual d’El Periódico, Catalunya Ràdio i la revista cultural L'Avenç.

La tercera d’aquesta noves sessions del cicle es farà el dia 22 de novembre i es dedicarà a Annie Hall de Woody Allen. Alvy Singer, un individu molt neuròtic, treballa com a humorista en clubs nocturns. Després de trencar amb Annie, reflexiona sobre la seva vida, rememora els seus amors, els seus matrimonis, però sobretot la seva relació amb Annie.

Aquest film el comentarà Carol López, directora, dramaturga i actriu catalana. Es va donar a conèixer amb V.O.S. (Versió Original Subtitulada), al Teatre Lliure (2005), una peça que posteriorment Cesc Gay va portar al cinema. El 2008 va estrenar Germanes, a La Villarroel, premiada amb el Premi Max a la Millor Autoria Teatral en català, Premio Butaca al Millor Muntatge Teatral de la temporada i al Millor Text Teatral, y el Premi de la Crítica de Barcelona a la millor direcció. Ha estat la directora artística de la sala La Villarroel des del gener de 2010.

Totes les sessions són gratuïtes i l’aforament és limitat les sessions començaran a les 7 del vespre i l'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.

Serveis | Enllaços