XIV Mostra de Cinema Africà al Museu del Cinema

El programa d'aquest any consta d'una animació, un documental i dues ficcions, una proposta variada temàticament, estilísticament i geogràficament que proposa una mirada cinematogràfica al continent africà. Les sessions es portaran a terme els divendres 1, 8, 15 i 22 de febrer a les 19.00 hores i l'entrada és lliure. Tots els films es projectaran en versió original subtitulada al castellà.

dilluns 28 de gener de 2019

La Mostra de Cinema Africà que organitzen de manera conjunta l'Aliança Francesa i el Museu del Cinema arriba a la catorzena edició. La mostra projecta una sèrie de materials inèdits que mostren el continent africà a través dels ulls i les càmeres dels seus directors i directores. El desenvolupament del cinema com a indústria i com a mitjà d'expressió a l'Àfrica varia segons els països colonitzadors de cada àrea, però la producció cinematogràfica africana és abundant i interessant alhora que desconeguda. En aquesta edició s'han escollit quatre pel·lícules que tenen gèneres, temàtiques i geografies variades. Són dues ficcions, un documental i una pel·lícula d'animació que permetran conèixer una petita part de l'extensa filmografia que produeix aquest continent massa vegades oblidat.

La primera sessió serà el divendres 1 de febrer i es projectarà la pel·lícula d'animació Adama de Simon Rouby, relat que té com a protagonista a Adama, un nen de 12 anys que viu en un poblet remot de l'Àfrica Occidental. Una nit desapareix Samba, el seu germà gran. Adama, desafiant la prohibició d'edat, decideix anar a buscar-lo.

El divendres 8 de febrer la protagonista serà la ficció burkinesa Wallay, de Berni Goldblat. Wallay descriu la vida quotidiana a Burkina Faso a través dels ulls d'Ady, un noi de 13 anys. Ara viu a França, però el seu pare ha decidit enviar-lo a visitar els seus parents a l'Àfrica Occidental. El nen està entusiasmat amb la idea de passar unes vacances al país d'origen del seu pare, però quan per fi arriba, el seu oncle el rep amb fredor i retrets. La resta de la família se sent feliç de veure’l i tots intenten temperar els ànims de l'oncle, però Ady no triga a adonar-se que la seva estada no serà gaire relaxada.

El film documental congolès Maman Colonelle, de Dieudo Hamadi, es podrà veure el divendres 16 de febrer. La coronela Honorine, coneguda amb el malnom de "Maman Coronel", treballa per a la policia congolesa. Dirigeix la unitat dedicada a la protecció de menors i encapçala la lluita contra la violència sexual. Després d'estar 15 anys a Bukavu, a l'est de la República Democràtica del Congo, la transfereixen a Kisangani, on s'haurà d'enfrontar a nous reptes.

La darrera sessió serà el 22 de febrer i la protagonitzarà la comèdia algeriana Good Luck Algeria , de Farid Bentoumi. En aquesta cinta, es podrà conèixer a Sam i Stéphane, dos amics de la infància que fabriquen amb gran èxit esquís de gamma alta fins que el seu negoci es veu amenaçat per la competència de les grans marques. Per salvar-lo, s'embarquen en una aposta desgavellada: classificar a Sam per als Jocs Olímpics d'hivern d'esquí representant a Algèria, el país del seu pare. Més enllà dels esports, aquest repte empenyerà Sam a tornar a connectar amb les seves arrels.

Les projeccions són gratuïtes i l'aforament és limitat. L'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.

Serveis | Enllaços