El Museu del Cinema renova l'àmbit "La Fàbrica dels somnis"

El nou espai de l'exposició permanent del Museu es renova amb la instal·lació de material gràfic i fotogràfic de les seves col·leccions i un nou audiovisual amb alguns dels finals de pel·lícules més cèlebres de la història.

dimecres 30 de gener de 2019

El Museu del Cinema ha renovat l'espai "La fàbrica dels somnis", un espai on s'explica com el cinema va esdevenir l'art més popular del darrer segle. Al final de la segona planta del Museu els visitants poden veure una mostra de 22 cartells de pel·lícules representatives dels darrers anys i 58 fotografies d'actors, actrius i directors (amb la seva signatura original), tots ells reconeguts avui com a grans estrelles del setè art. L'àmbit conté també la projecció d'un audiovisual amb breus fragments de finals de grans pel·lícules del segle.

Els cartells provenen de diferents particulars que els van donar al Museu i les fotografies procedeixen de la col·lecció Vicenç Arroyo. Aquest conjunt, el més important que conserva el Museu després de la de Tomàs Mallol, consta de més de 15.000 unitats entre fotografies (moltes d'elles amb la signatura original de la persona fotografiada), programes de mà o autògrafs.

Aquest espai és la culminació del recorregut de l'exposició permanent, que ens relata l'evolució tècnica i artística d'explicar històries amb imatges en moviment, que es va iniciar fa segles amb els primitius teatres d'ombres.

D'aquesta manera, el Museu del Cinema vol cloure el recorregut per la seva exposició permanent, on el visitant haurà pogut descobrir els antecedents i els orígens del cinema, "una història que es continua rodant i de la qual no en podrem saber mai el final".

Serveis | Enllaços