Els millors documentals del mes es projectaran aquest juliol al Museu del Cinema

El Museu del Cinema recupera tres documentals del cicle mensual "Docs del mes". Tots tres estan entre els més bens valorats pel públic d'aquests dos darrers anys.

dimarts 2 de juliol de 2019

Aquest juliol, de manera excepcional, el Museu del Cinema i Docs Barcelona (organitzadors del cicle Docs del mes) recuperen tres documentals entre els més ben valorats pel públic d'aquests dos darrers anys donant així una nova oportunitat de poder gaudir d'aquests excepcionals films.

Els tres documentals tenen en comú el fet que estan protagonitzats i també dirigits per dones. Tots tenen temàtiques i estils narratius diferents amb la qual cosa el visionat dels tres treballs permetrà a l'espectador fer un tast intensiu del cicle "Docs del mes" i fer-se una idea de l'esperit d'aquesta mostra que des de fa 13 anys es programa cada primer dijous de mes al Museu del Cinema. Cada sessió ens ofereix l'estrena d'una pel·lícula documental, unes mirades úniques a la realitat totes elles premiades als millors festivals. Cada pel·lícula es projecta en versió original subtitulada al català.

El cicle de reposicions s'iniciarà el dijous 4 de juliol amb la projecció de la colombiana Amazona de Clare Weiskopf. Què fa que una persona sigui bona mare? La directora del film, tenia 11 anys quan la seva mare va fugir a la jungla colombiana, abandonant-la a ella i al seu germà petit. Trenta anys després, la Clare queda embarassada i decideix retrobar-se amb la seva mare per buscar respostes i tancar ferides. Necessita tenir el seu propi concepte del significat de la maternitat. Un viatge fascinant entre mare i filla per l'Amazona de Colòmbia, ple de converses que fan saltar espurnes i que ens situa davant d'un dilema moral sobre llibertat i responsabilitat.

El dia 11 de juliol és el torn de Over The Limit de Marta Prus. Un retrat de Margarita Mamun, una atleta de gimnàstica rítmica russa que lluita per convertir-se en campiona olímpica quan està a punt de retirar-se. Aquesta serà la seva última oportunitat per fer realitat el seu gran somni. El retrat d'una jove atleta que lluita per aconseguir les seves pròpies ambicions mentre ha de complir amb les expectatives de l'exigent sistema oficial d'entrenament rus.

La darrera sessió (18 de juliol) estarà protagonitzada pel documental danès Venus de Lea Glob i Mette Carla Albrechtsen. En el film dues joves directores daneses convoquen un càsting com a part del procés de recerca per filmar una pel·lícula eròtica de i per al sexe femení. En resposta a la crida, més de 100 dones apareixen al seu apartament i parlen directament a càmera sobre les seves fantasies eròtiques, els seus desitjos i les seves frustracions. A mesura que avança el rodatge, les entrevistades s'obren més a càmera i la trama va prenent forma. Les directores s'adonen que, sense haver-ho previst, aquestes sessions íntimes ja són la pel·lícula que necessitaven fer.

Totes les projeccions començaran a les set de la tarda, són gratuïtes i l'aforament és limitat. L'assignació de places es farà per estricte ordre d'arribada.

Serveis | Enllaços