Nits de Museus 2016

Gironamuseus i CaixaFòrum Girona organitzen una celebració molt especial de la Nit dels Museus, amb actuacions simultànies, portes obertes fins a mitjanit i un fi de festa als jardins del Museu d'Art

dimecres 18 de maig de 2016

La nit és un temps de màgia, en què les sensacions es fan més nítides, més profundes, més misterioses i els museus de la ciutat us convidem a escoltar, veure, degustar i viure petites experiències molt especials, per celebrar que els museus són vius, propers i fan sentir, també durant la nit.

Enguany, els sis museus gironins, sota la marca Gironamuseus, tornen a unir-se amb el CaixaFòrum Girona per celebrar conjuntament la Nit Europea dels Museus. Des del 2006, Gironamuseus sempre ha ho celebrat amb diverses activitats conjuntes com ara sessions de cinema, gimcanes (coorganitzades amb la Fundació "la Caixa"), visites conjuntes tematitzades o teatralitzades, etc. sempre amb la voluntat d'acostar el patrimoni que conserven els museus gironins a la ciutadania i sobretot a nous públics, que no acostumen a visitar museus, aprofitant l'obertura en franges horàries fora de les habituals.

El proper dissabte 21 de maig, els museus de Girona i el CaixaFòrum Girona obriran en el seu horari habitual. I serà a partir de les 18.00 h quan oferiran portes obertes fins a la mitjanit (excepte la Casa Masó, que oferirà visites guiades en l'horari habitual) i oferiran diverses actuacions i espectacles simultanis, que permetran poder recórrer un itinerari, de museu a museu, per gaudir d'espectacles musicals i activitats en cadascun d'ells i acabar la festa als jardins del Museu d'Art.

El Museu del Cinema, la Casa Masó i el CaixaFòrum Girona començaran les seves actuacions a les 19.30 h. Les del Museu d'Història dels Jueus, el Museu d'Història de Girona i el Museu d'Arqueologia de Catalunya-Girona es duran a terme una hora més tard, a les 20.30h. La vetllada acabarà a les 21.30 h amb un fi de festa als jardins del Museu d'Art, que unirà gastronomia i bona música fins a la mitjanit, amb una sessió de DJ a càrrec de Dom Jordi-Play Pause, que proposa una fusió de música i art en l'escenari màgic dels jardins del Museu d'Art. La sessió estarà ambientada amb diverses projeccions relacionades amb els museus. Alhora, els assistents podran gaudir de tapes, crepes dolces i salades o un assortiment de formatges i embotits, a preus populars, elaborats per Ham Session.

Més informació a:
www.gironamuseus.cat