L'exposició "Girona Plató" mostra la transformació de la ciutat a pel·lícules i sèries

L'exposició de "Casa Pastors" explica els diferents papers que ha interpretat Girona des dels orígens del cinema fins a "Joc de Trons"

dimarts 14 de juny de 2016

L'exposició "Girona Plató" podrà visitar a Casa Pastors des del 18 de juny fins al 6 de novembre, és una oportunitat per a viure i veure el patrimoni urbà, històric i artístic de la ciutat des d'una òptica diferent, amb una nova mirada, i per a descobrir-hi matisos extraordinaris que formen part de la mateixa essència de Girona.

El rodatge de la sèrie "Joc de Trons" a Girona ha projectat internacionalment la ciutat com a plató, però aquest no és un fenomen nou: des de fa un segle, Girona ha estat escollida en nombroses ocasions com a escenari de ficcions cinematogràfiques i televisives. Mostrar com s'ha transformat la ciutat per a pel·lícules i sèries, i també en anuncis publicitaris, és el que proposa l'exposició "Girona plató", un exhaustiu recorregut pels diferents papers que ha interpretat la ciutat en produccions nacionals i internacionals. L'exposició s'inaugura aquest dissabte 18 de juny a la Casa Pastors, on s'estarà instal·lada fins passat Fires.

Una de les principals protagonistes d'aquesta exposició, la sèrie "Joc de Trons" , hi és representada a través d'imatges, vestuari original utilitzat a la sèrie, material de rodatge i reproduccions de les armes d'alguns dels personatges principals.

Comissariada per Pep Prieto i Laura Merino, "Girona Plató" vol oferir una visió de l'evolució històrica de la ciutat com a escenari a partir de tres àmbits: "La ciutat revelada", on la veiem exercir d'ella mateixa; "La ciutat disfressada", on apareix interpretant d'altres ciutats reals o imaginàries; i "La ciutat en construcció", on es mostra el procés de maquillatge a què s'ha hagut de sotmetre per aparèixer en pantalla.

L'exposició està formada per centenars de fotografies de rodatges i promocionals, els cartells de gairebé 40 pel·lícules, 10 elements d'atrezzo procedents dels rodatges més impactants, 7 peces fantàstiques de vestuari , un remake/homenatge de "Girona, la Venècia espanyola" de Segundo de Chomon a càrrec d'Isaki Lacuesta, 3 audiovisuals amb escenes de pel·lícules i sèries rodades a Girona, entrevistes a directors, experts, actors i testimonis de rodatges, diversos photocalls i nombrosos objectes que formen part del procés creatiu de pel·lícules i sèries, que proposen la participació i la interacció amb el protagonisme audiovisual de la ciutat i ofereixen testimoni de les successives transformacions de Girona en la ficció.

El recorregut i el muntatge expositiu permeten, a més a més, conèixer de prop el treball de cineastes gironins que han confiat en la ciutat com a escenari de les seves històries, com Isaki Lacuesta, Pere Vilà o Robert Bellsolà.

La mostra ha estat produïda per l'Ajuntament de Girona, a través del Museu d'Història de Girona, el Museu del Cinema i la Girona Film Office. Ha comptat amb la col.laboració de la Col·lecció Benejam, la Filmoteca de Catalunya, el Col·legi d'Arquitectes, delegació de Girona, i l'empresa Movistar +.

Horaris:

De juny a agost, de dilluns a dissabte de 11 a 18, diumenges i festius de 11 a 14h; setembre, dimarts a dissabte de 11 a 18, diumenges i festius d'11 a 14h; del 29 octubre al 6 novembre, de 11 a 18h

Entrada lliure i gratuïta