El Museu del Cinema dedica la mostra Pantalla Oberta a l'ESCAC

Durant tres mesos els visitants podran veure en projecció contínua dels millors curtmetratges realitzats per alumnes sorgits de l’Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya.

divendres 24 de febrer de 2017

Avui el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Girona Carles Ribas, el directors de l’ESCAC Sergi Casamitjana i Jordi Pons director del Museu del Cinema, han inaugurat una nova edició de la mostra de projeccions contínues de curtmetratges Pantalla Oberta . En aquesta nova edició del Pantalla Oberta oferim tres mesos ininterromputs de projeccions contínues de treballs realitzats per cineastes sorgits de l'Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya.

En aquest moment de multiples pantalles hi ha formats, entre ells el curtmetratge que busquen refugi en els Museus. El Museu del Cinema vol acollir aquests treballs i amb aquesta intencionalitat va néixer el projecte Pantalla Oberta, una mostra que reivindicar el format del curtmetratge, un format que sempre ha estat menystingut.

En aquesta mostra es podran veure vint treballs, dividits en tres programes diferents, tots ells del període 1999-2016, vint mostres d'aquest talent, vint petites càpsules audiovisuals que certifiquen que l'ESCAC sigui avui un centre de referència en la formació audiovisual i cinematogràfica.

L'ESCAC (Escola Superior de Cinema i Audiovisuals de Catalunya) és un centre de formació de referència en el món del cinema i de l'audiovisual on es formen professionals que participen en diferents funcions dins de la indústria del cinema. Tots ells tenen un únic objectiu: explicar històries de la millor manera possible. L'escola ha estat en els seus anys d'història una captadora de talent i alhora, a través de les seves productores, Escándalo Films i ESCAC Films, ha promogut la producció de treballs amb gran recorregut internacional, tant en format llargmetratge com curtmetratge.

Pantalla oberta és una producció d’ESCAC Films i Museu del Cinema, i es podrà veure fins el 28 de maig al Museu del Cinema durant l’horari d’obertura del Museu. L’entrada és gratuïta i l’aforament limitat.