Comença la 27ª Mostra de Cinema d’Animació Infantil de Girona

Més de 1500 nens i nenes d'educació infantil i primer cicle de primària d'escoles de les comarques gironines descobriran l'experiència del cinema d’animació

dimecres 19 d'abril de 2017

Avui, dimarts 19 d’abril, ha començat la 27ª Mostra de Cinema d’Animació Infantil de Girona que es durà a terme entre el 19 d’abril i el 8 de maig.

Enguany, 16 escoles d’educació infantil i primer cicle de primària de les comarques gironines descobriran el fascinant món de l’animació i coneixeran les diferents tècniques que fan possible l'animació: dibuixos fets a mà, papers de diari, retalls de papers o ninots articulats.

El 1990 es van iniciar aquestes projeccions amb l'objectiu d'ensenyar a veure cinema des de l'escola i iniciar els més petits en l'espectacle del cinema. A través d'un recull de curtmetratges d'animació, que no es veuen en els circuits comercials, l'associació Cinètic va començar un camí al qual es va afegir posteriorment el Museu del Cinema.

Els curtmetratges d'aquest any provenen de països d’arreu del món, com són Espanya, Polònia, Jordània, Alemanya, Portugal...entre d’altres.

Des de finals d'abril fins a principis de maig els alumnes de les escoles visitaran els cinemes OCINE i Albéniz de Girona per viure les grans aventures dels personatges que apareixen a la pantalla. El nen i l’eriçó, Bolek i Lolek al Kilimanjaro, Surprise, PAWO, Dodu el nen de cartó i Por de volar són alguns dels curtmetratges que podran descobrir els infants que participaran en aquesta mostra.