El Museu del Cinema rep una subvenció de la Diputació de Girona per a equipament relacionat amb les noves tecnologies

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició d'equipament tecnològic per a l'exposició temporal "Llum. La llanterna màgica i la imatge digital. Complicitats entre els segles XIX i XXI"

dijous 3 d'agost de 2017

La Junta de Govern de la Diputació de Girona, en la sessió ordinària que va tenir lloc el 20 de juny de 2017, va atorgar a la Fundació Museu del Cinema Col.leció Tomàs Mallol la quantitat de 1.034,48 € en el marc de la convocatòria de subvencions a museus i col·leccions de les comarques de Girona per a dotar-se d'equipaments relacionats amb les noves tecnologies.

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició de l'equipament tecnològic necessari per a un element interactiu amb pantalla tàctil per a l'exposició temporal "Llum. La llanterna màgica i la imatge digital. Complicitats entre els segles XIX i XXI". Aquest interactiu permet a l'usuari manipular, a través de la pantalla tàctil, 50 plaques de vidre de llanterna màgica, que han estat reproduïdes digitalment amb la màxima fidelitat. L'usuari pot moure les pestanyes, politges, cremalleres que hi ha en aquestes plaques, i que fan moure la imatge que conté, talment com si fos un llanternista del segle XIX.

El programari informàtic d'aquest interactiu, únic en el món, ha estat desenvolupat expressament per al Museu del Cinema pel CIFOG, centre formatiu de Girona especialitzat en animació 3D, Jocs i entorns interactius