El Museu del Cinema rep una subvenció de la Diputació de Girona per a equipament relacionat amb les noves tecnologies

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició d'equipament tecnològic per a l'exposició temporal "Cromos, Pel·lícules i estrelles" i per a l'exposició permanent.

divendres 7 de setembre de 2018

La Junta de Govern de la Diputació de Girona, en la sessió ordinària que va tenir lloc el 7 d'agost de 2018, va atorgar a la Fundació Museu del Cinema Col.leció Tomàs Mallol la quantitat de 1.153,84 € en el marc de la convocatòria de subvencions a museus i col·leccions de les comarques de Girona per a dotar-se d'equipaments relacionats amb les noves tecnologies.

El Museu del Cinema ha invertit aquest import en l'adquisició del programari necessari per a un element interactiu amb pantalla tàctil per a l'exposició temporal "Cromos, pel·lícules i estrelles". Amb aquest element interactiu digital, el visitant escull un dels àlbums i pot anar fullejant (tocant amb el dit la pantalla) totes les pàgines de l'àlbum i, si vol, pot augmentar de mida la imatge. Cada una de les pàgines de l'àlbum ha estat escanejada a alta resolució. El programari ha estat realitzat per John Revell, per un dels professors del CIFOG (centre de formació en animació 3D, videojocs i entorns interactius de Girona), en el marc de la col•laboració que aquest centre té amb el Museu del Cinema.

També ha invertit aquest import en l'adquisició d'un projector de vídeo HD a l'exposició permanent, que anirà connectat a una pantalla tàctil on un programari específic permet al visitant manipular digitalment les plaques de vidre de llanterna màgica que s'exposen. El projector projecta a la pantalla la imatge de la placa que està manipulant el visitant, en temps real. Talment com si fos un projeccionista. Aquest interactiu digital s'instal•larà a l'àmbit de l'exposició permanent dedicat a la llanterna màgica.