El Museu del Cinema amplia la col·lecció de precinema

El Museu del Cinema ha adquirit recentment quatre sèries de plaques de vidre de llanterna màgica del tipus Life Models

dimecres 16 d'agost de 2017

A finals de 2016, el Museu del Cinema va adquirir quatre sèries de plaques de vidre de llanterna màgica del tipus life models, que sumen un total de 77 plaques de vidre. Aquesta adquisició es va fer per a millorar la col·lecció de plaques de vidre de llanterna màgica del Museu del Cinema, que actualment suma més de 3.000 plaques, amb aquesta tipologia que hi era poc representada.

Life Models o Life Models Theatricals és una tipologia de plaques de vidre de llanterna màgica, que representava històries, sovint melodramàtiques o moralitzants, mitjançant diverses seqüències d'imatges fotogràfiques.

Les imatges fotogràfiques eren protagonitzades per actors o figurants, generalment amateurs, i incloïen decorats i atrezzo apropiats, semblants als d'una representació teatral de l'època. La utilització de tècniques narratives pròpies del llenguatge audiovisual fan d'aquest tipus de projeccions un dels més clars antecedents de l'art cinematogràfic.

Les projeccions dels Life Models, com la majoria de les sessions de llanterna màgica, se solien fer en locals públics (teatres, auditoris, ateneus, escoles...). Aquest tipus de projeccions van ser molt populars entre 1870 i 1914, sobretot a la Gran Bretanya, on esdevingueren una de les més populars formes d'art i d'entreteniment.

Si voleu veure una de les quatre sèries de plaques de life models, cliqueu aquí.

Per a més informació podeu consultar el dossier que trobareu a continuació.

DOSSIER (PDF 2,14 Mb)